Filters
    Preferences
    جستجو

    معیار موفقیت سازمان، میزان و کیفیت خدمت رسانی به دلدادگان امام رضا (ع) است

    معیار موفقیت سازمان، میزان و کیفیت خدمت رسانی به دلدادگان امام رضا (ع) است

    در جلسه شوراي اداري سازمان عمران و توسعه رضوي مطرح شد:

    "معیار موفقیت سازمان، میزان و کیفیت خدمت رسانی به دلدادگان امام رضا (ع) است."

    در ابتدای اين جلسه معاونین و مدیران سازمان به شرح اهداف و برنامه های تعریف شده در حوزه کاری مربوطه برای سال 98 پرداختند.

    در ادامه مهندس اکبریان، مدیرعامل سازمان عمران و توسعه رضوی ضمن تبریک سال جدید، خدمت در بارگاه منور رضوی را فرصتی بی بدیل برشمرد و افزود: امیدواریم در سال 98 که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "رونق تولید" نامگذاری شده است و با استمداد از وجود مبارک حضرت رضا(ع) به عنوان ولی نعمتمان، از فرصت و امکاناتی که در اختیارمان گذاشته شده است بیشترین استفاده را در جهت رضایت امام رضا (ع) و خدمت به زائران و مجاوران آن حضرت ببریم.

    ایشان با اشاره به خدمات متنوعی که سازمان عمران و توسعه رضوی به مردم ارائه می کند بیان کرد: خدمت به مردم و کشور نسبت به جایگاهی که در آن قرارمی گیریم متفاوت است. اگر به فعالیت های سازمان در طول این 27 سالی که از تأسیس آن می گذرد نگاه کنیم، متوجه این موضوع خواهیم شد که مأموریت های متعددی به نمایندگی از آستان قدس رضوی و تا حدودی دولت، توسط سازمان انجام می شود. بنابراین نوع تصمیم گیری ما به عنوان مدیران ارشد این مجموعه تأثیرات مستقیمی در اقتصاد، معیشت، شادابی و نشاط اجتماعی، تقویت روحیه انقلابی و فرهنگی و مباحث اعتقادی مردم دارد که از این جهت دقت و وسواس زیادی را می طلبد. از این رو میزان و چوب خط خدمت رسانی ما در سازمان باید استفاده مردم از مزایای این خدمت باشد.

    مدیرعامل سازمان عمران وتوسعه رضوی در ادامه رشد فردی مدیران و همکاران شاغل در سازمان در حین خدمت را امری جدی دانست و افزود: هرکدام از ما اگر می خواهیم فرد موفقی باشیم باید در 3 جایگاه نقشی مثبت و اثرگذار ایفاء کنیم. نقش فردی، نقش سازمانی و نقش اجتماعی. این 3 جایگاه به صورت متناسب با یکدیگر باید رشد کند. نمی توانیم ادعا کنیم در سازمان فرد موفقی هستیم درحالی که در طول زندگی خود رشد فردی نداشته ایم. از این رو حوزه مدیریت اداری و منابع انسانی باید حساسیت ویژه ای نسبت به این موضوع داشته باشد.

    توجه به عوامل موثر در ایجاد چارت و ساختاری پویا در سازمان، بخش دیگری از سخنان مدیرعامل سازمان بود: اگر فرآیند بین بخش ها و مدیریت های موجود در چارت خوب تعریف شود، معاونین و مدیران تعریف درستی از جایگاه تعریف شده در چارت داشته باشند، سپس مدیران با نگاه رحمت عام و توجه به عدالت رفتاری با کارمندان برخورد کنند و در نهایت همدلی در مجموعه تقویت گردد، آن وقت می توانیم شاهد سازمانی پویا، سرزنده و شاداب باشیم.

    مهندس اکبریان چگونگی تعریف مأموریت های سازمانی و خط قرمز پروژه ها را نیز ترسیم کرد و گفت: مأموریت ها باید به گونه ای تعریف شود که غیریت سازی اتفاق افتد. به این معنا که به دنبال انجام مأموریت و خدمتی برویم که نهاد و یا دستگاه دولتی و خصوصی دیگری در حال انجام آن نباشد. برای انجام این مأموریت ها نیر نمی خواهیم تصدی گری کنیم. هرچقدر می توانیم باید برون سپاری را با کمک گرفتن از شرکت های آستان قدس رضوی و سایر بخش های خصوصی اجرا کنیم.

    ایشان در پایان ضمن آرزوی موفقیت در سال جدید در انجام مأموریت های سازمان، بیان کرد: نقد منصفانه و تخصصی را باید جدی بگیریم. سازمان هایی که به مکانیزم خودکنترلی مجهز نیستند و آن را جدی نمی گیرند به مرور زمان دچار فساد اداری و اضمحلال خواهند شد. بنابراین از معاونت پشتیبانی می خواهیم که برای ارائه بی واسطه نظرات، انتقادات و یا پیشنهادات همکاران به مجموعه و مدیرعامل فرآیندهایی را طراحی و برنامه ریزی کند.

    نظر خود را وارد نمایید.