Filters
    Preferences
    جستجو

    دکتر محمود عیدی: هیچ یک از همکاران در هیچ رده ای نباید ابهامی نسبت به اهداف و عملکرد سازمان برای تحقق این اهداف داشته باشند.

    دکتر محمود عیدی: هیچ یک از همکاران در هیچ رده ای نباید ابهامی نسبت به اهداف و عملکرد سازمان برای تحقق این اهداف داشته باشند.

    جلسه مدیرعامل موسسه با مدیران و همکاران مدیریت بهره‌برداری از بازارها برگزار شد. در این جلسه همکاران این حوزه که مسئولیت نگهداری و بهره‌برداری از 15 بازار آستان قدس رضوی را به عهده‌دارند، مشکلات و پیشنهاد‌ها رفع این مشکلات را با مدیرعامل موسسه در میان گذاشتند.

    جلب اعتماد کسبه، ایجاد ارتباط همراه با احترام با ایشان، توجه به انجام وظایف محوله و رعایت قوانین و حقوق موقوفه در عین ایجاد ارتباط صمیمی با بازاریان، عمل به وعده‌ها در تعامل با کسبه، شفافیت مالی و عملکردی در بازارها، توجه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی ازجمله موضوعات مهمی بود که از سوی همکاران در این جلسه مطرح گردید.

    در ادامه دکتر عیدی، مدیرعامل موسسه عمران و توسعه رضوی توجه به شئونات اسلامی در مراودات ساری و جاری در بازارها را مهم دانست و افزود: در بازارهای آستان قدس رضوی که منتسب به حضرت رضا (ع) است حتماً باید توجه ویژه‌ای به موضوعاتی همچون صداقت در رفتار با مشتریان که اغلب زائرین حضرت نیز هستند، کیفیت محصولات عرضه‌شده و کسب روزی حلال است.

    دکتر عیدی در بخش دیگری از این جلسه به ارائه رویکرد جدید موسسه در تعریف فعالیت‌ها اشاره کرد و گفت: در دوره جدید، مأموریت ویژه موسسه عمران و توسعه رضوی موضوع توسعه و پیشرفت منطقه‌ای است. با این رویکرد می‌بایست سایر فعالیت‌های موسسه خود را با این رویکرد جدید تنظیم نمایند. هیچ‌یک از همکاران در هیچ رده‌ای نباید ابهامی نسبت به اهداف و عملکرد سازمان برای تحقق اهداف داشته باشند؛ بنابراین باید بررسی کنیم و ببینیم در حوزه بازارها چه اقداماتی می‌توانیم در راستای رسیدن به توسعه منطقه‌ای تعریف کنیم. این تغییر مأموریت به آن معناست که همه وظایف موسسه در بخش‌های مختلف باید فعالیت کنند تا چرخ توسعه منطقه‌ای به حرکت درآید.

    مدیرعامل موسسه در خصوص نقش‌آفرینی پویا و فعال در بازارها اظهار داشت: در حال حاضر نقش ما در بازارها فعال نیست. درواقع نه در جریان چرخه سرمایه در بازار هستیم، نه در تعامل با کسبه قدیمی و بااعتبار بازار هستیم و نه در جریان تصمیم‌گیری در نوع محصولی که در بازار عرضه می‌شود. باید از این پتانسیل بالقوه استفاده کنیم. باید برای آن برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم. باید بتوانیم به‌عنوان یک موسسه اقتصادی وابسته به آستان قدس اعتماد کسبه را جلب کنیم و از سرمایه آن‌ها در راستای توسعه کشور استفاده نماییم. باید مسیر این هم‌افزایی و استفاده از پتانسیل کسبه و مشتریان بازارها را پیدا کنیم و برای انجام آن برنامه‌ریزی کنیم. در جریان کالاهایی که در بازار ردوبدل می‌شود قرار گیریم تا بتوانیم بازار فروش را به تولیدکننده‌های موجود در مناطق محروم هدف توسعه منطقه‌ای، وصل کنیم. از سوی دیگر بازاریان و خانواده‌های آن‌ها می‌توانند مخاطب فعالیت‌های فرهنگی که ما در بازار اجرا می‌کنیم، قرار بگیرند. مهم‌تر از حل همه مشکلات موجود در بازار این است که چگونه اعتماد بازاریان را جلب نماییم.

    نظر خود را وارد نمایید.